top of page
  • Writer's pictureرندی آلکورن

یازده توصیه - چگونه برای مقابله با وسوسه‌های مادی گرایی، قربانی کنیم

یازده توصیه - چگونه برای مقابله با وسوسه‌های مادی گرایی، قربانی کنیم

رندی آلکورن


من معتقدم که تنها راه پیروزی بر حکومت مادی گرایی: اولاً – خود را مدیر پول و ثروتی که توسط خداوند به ما اعتماد شده ببینیم و دوماً قربانی کنیم. عیسی می‌گوید: «دادن از گرفتن فرخنده‌تر است» (اعمال ۳۵:۲۰). تا زمانی که چیزی در دست من باشد، من باور دارم که آن را در اختیار دارم. اما به محض اینکه آنرا بدهم کنترل، قدرت و اعتبار که همراه با ثروت من بود را رها می‌کنم. در این لحظه نوری می‌درخشد. وقتی همه اینها از دست من می‌رود، من از بندِ خودم بودن، رها می‌شوم. ذهن روشن می‌شود و درک می‌کنم که مالک – خداوند است و من – بنده هستم و دیگران دریافت کننده از تمام برکاتی می باشند که خداوند بر حسب اعتمادش به من داده است.

عهد جدید چند مورد توصیه در مورد چگونگی قربانی کردن برای مقاومت در برابر فشار مادی گرایی ارائه می‌دهد:

۱. قربانی کنید. قربانی کردن حکمفرمائی عیسی بر من را تایید می‌کند. دادن مرا از عرش بر می‌اندازد و خداوند را تعالی می‌بخشد. دادن زنجیره ممونا (پول پرستی)‌ که من را به بردگی گرفته‌اند را پاره می‌کند و مرکز جاذبه را به آسمان منتقل می‌کند.

۲. سخاوتمندانه قربانی کنید. سخاوتمندانه – یعنی چه مقدار؟ هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد که همه را راضی کند. اگر شما قبلاً هرگز ده - یک (یعنی ۱۰٪) نداده‌اید، می‌توانید از همین کار شروع کنید و سپس حد و حدود قربانی خود را گسترش دهید.

۳. بطور مرتب قربانی کنید. مدیریت – یک رویداد یک باره نیست که سالی یک بار اتفاق می‌افتد بلکه تقدیس کردن هفتگی و ماهانه است که نیاز به انضباط و ثبات دارد.

۴. آگاهانه قربانی کنید. بخشیدن تنها زمانی به بالاترین قدرتِ نهفته خود می‌رسد که یک اقدام آگاهانه محسوب شود و مرتباً انجام گردد.

۵. داوطلبانه قربانی کنید. وقتی ما الهام فیض خداوند را درک می‌کنیم، فراتر از وظیفه یا حد معمول قربانی می‌کنیم.

۶. به گونه‌ای قربانی کنید تا آن قربانی محسوب گردد. ما ایمان ریسک‌دار را دوست نداریم. ما دوست داریم دارای بیمه یا ایربگ (کیسه هوا) باشیم. در اینصورت، ما این فرصت را از دست می‌دهیم که ببینیم خداوند چگونه نیازهای ما را برآورده می‌کند که با قربانی کردن، ما بیشتر از آنچه می‌توانیم می‌دهیم.

۷. به وفور قربانی کنید. پولس می‌نویسد: «در این فیضِ بخشندگی نیز گوی سبقت را بربایید» (دوم قرنتیان ۷:۸).

۸. با شادی قربانی کنید. اگر بدون شادی قربانی کنیم مشکل ما – قلب خود ماست و برای اینکه این مشکل حل شود نیازی نیست برای قربانی کردن جلوی خود را گرفت، بلکه قلب خود را باید به اصطلاح تنظیم مجدد کرد.

۹. برای پرستش خداوند قربانی کنید. دادن ما – پاسخی به فیض خداوند است. قربانی - نتیجه نوعدوستی خود نیست، بلکه از اقدام دگرگون کننده ی مسیح در درون ماست.

۱۰. وقتی درآمد بیشتری پیدا کردید، بیشتر قربانی کنید. فراموش نکنید: خداوند به ما پول نمی‌دهد تا سطح رفاه ما را بالا ببرد، بلکه برای بالا بردن سطح بخشیدن ما می باشد.

۱۱. بی سروصدا قربانی کنید. هیچ بهانه‌ای برای خودنمایی نیست. در عین حال، گاهی اوقات مردم متوجه فروتنی و بخشندگی ما خواهند شد و باید اینگونه هم باشد.




Hashtag your posts

Good news!

You can add tags (#preaching ) throughout your posts to reach more people. Why hashtag? People can use your hashtags to search through content on your blog and find the content that matters to them.


0 comments
facebook.png
twitter.png
mail.png
whatsapp.png
telegram.png
bottom of page